mia-en-dirk-nieuw-zeeland-2019.reismee.nl

La Tekapo - Lake Wanaka - Akaroa

Lake Tekapo-Lake Wanaka-Akaroa.

Meren, meren en dolfijnen.

We stonden op een prachtige plek met een fantastisch uitzicht op het Lake Tekapo. Inmiddels was het weer opgeknapt en scheen onze vriend Helios uitbundig over het water en de omgeving. Tijd voor een wandeling langs het meer.

De volgende morgen verlieten we deze prachtige plek om na een overnachting in the middle of nergens onze weg te vervolgen naar Lake Wanaka. De weg voerde door de Lindis Valley en bracht ons via de Lindis Pass naar Lake Wanaka. Op de top van de Lindis Pass genoten we van het uitzicht en een bakkie. Dat hier iedereen van dezelfde weg gebruik maakt, was ons niet ontgaan. Maar toch staan we plots oog in oog met een kleine kudde kalveren. Zij maakten gebruik van de gehele weg en dus kregen zij vriendelijk voorrang. De begeleiding van stoere mannen op een 1pk is ook hier verleden tijd. De 1 pk is vervangen door een 50+ pk-quad.

In Wanaka bleven we vier nachten. Een heel erg leuke plaats aan een evenzo prachtig gelijknamig meer. We opende hier het weekend met Australiërs, Engelsen en uiteraard Nieuw Zeelanders. Een gegeven voor voldoende humor; “When you buy a beer and pay for two, you get your second beer for free”

Wat een relaxte mensen zijn dat toch, geweldig.

Een wandeling de andere dag in het Mount Aspering National Park bracht ons via het Lake Hawea naar de Blue Pools ergens in het regenwoud. Dat was overigens de juiste benaming op dat moment.

Een bezoek aan het gouddelvers stadje Arrowtown met het historisch centrum en museum was de moeite waard. Vanuit Wanaka bereik je dit via Cardrona met het uit reisfolders bekende hotel. De afdaling naar Arrowtown is zo ongeveer een zwarte piste, maar met o.a. een prachtig uitzicht op Queenstown.

Een natuur cruise over het wat onstuimige Lake Wanaka was er één om niet te vergeten. Behendig stuurde onze gids en schipper, de catamaran over het water.

Na dit fraaie weekend reisden we door naar Akaroa, de plaats waar we ook waren gestart. In Akaroa boekten we een natuurtrip. In de baai tussen open zee en Akaroa zijn soms de Hector dolfijnen te spotten.

We zagen honderden zeevogels op de rotsen. De zeehonden verschenen voor de boeg van de boot en plotseling ook dolfijnen. Een lichte opwinding maakte zich van ons en de medepassagiers meester.

Het leek alsof wij werden opgewacht, de dolfijnen zwommen ons tegemoet met soms een vreugde sprong. Gezellig zwommen zij naast de boot met ons mee. Dan begon het speelkwartiertje, prachtig om deze vrolijke dieren in hun natuurlijke omgeving te zien. Als afscheid werd na het speelkwartier met de staarten gezwaaid om vervolgens met onbekende bestemming te vertrekken.

Wij genoten nog van de fenomenale kustlijn langs de baai voor dat we weer aanmeerden in Akaroa.

Voor ons zit de reis er alweer op. We kijken terug op een prachtige reis over het Zuid Eiland van Nieuw-Zeeland. Morgen gaan we voor een paar dagen naar onze vriendin Mary in Auckland om dan met een tussenstop in Thailand terug naar Nederland te reizen. Dank voor jullie spontane en leuke reacties op ons blog. Wij hielden het graag bij.

Mieke

Wat vliegt de tojd wanneer je mooie herinneringen maakt. Dank jullie wel dat we hebben mogen meegenieten. Nog even QT bij jullie vriendin. Daarna....veilige terug reis?

Marion

Wederom typisch gevalletje "wat vliegt de tijd". Ik vond het heerlijk om mee te kunnen reizen. Ondanks dat ik er niet echt was, was ik er wel. Daar waar Azië mij niet geheel kan bekoren, vrees ik dat NZ mij wel heeft besmet ?.
Groet aan Mary en nog veel plezier! ???

Hanjo

Mooie reis, mooie verhalen en mooie foto’s! Op naar Thailand ! Veel plezier verder.

Ellen

Wat hebben jullie een prachtige reis gemaakt. De natuur is fantastisch en daarnaast de enorme weidsheid wat dit land te bieden heeft, geweldig. Jammer dat er nu een eind aan jullie camper avontuur is gekomen. Geniet nog van Thailand en de warme zon daar ?

Bert

Lekker nagenieten Auckland en Thailand. Genoten van de foto's en verhalen.
Goede reis verder en tot ziens in Rhenen

Anne Marie

werkelijk adembenemende natuur foto's, wat zullen jullie dit missen maar wat een rijkdom dat jullie dit meegemaakt hebben en wij van een afstand. Nog even genieten en alvast een goede reis terug!

Agnes

Wat een mooie reis en vooral wat een leuk, humorvol reisverslag. Leuk voor de thuisblijvers om te lezen wat jullie allemaal voor mooie dingen beleven!
Veel plezier nog de laatste dagen en doe ze maar de groeten op Samui! Tot snel in Rhenen.

Jeroen

Das zeker snel gegaan zeg! Bedankt voor alle verhalen het was erg leuk:)

Dick Amstelveen

Prachtige foto,s en fijne verhalen. Jullie genieten en wij genieten mee.
Goede thuisreis naar een regenachtig Nederland.

Leny

Over deze reis zullen jullie nog lang napraten, samen en met anderen. Dank dat ik een beetje mee mocht reizen en van jullie foto's kon genieten, het was echt mooi.
Veel plezier nog bij jullie vriendin en in Thailand, bij deze alvast voor alle trajecten een goede terugreis gewenst. En gauw tot ziens natuurlijk! ?

Henk

De tijd vliegt dat zie je maar weer .live verslag goeie indruk van jullie trip. Wederom mooie plaatje. Goeie tijd nog daar.

Arie

Prachtige foto,s en fijne verhalen. Was genieten !
Goede terug reis.

mnartin en petra

We hebben weer genoten van jullie reisverhaal en de mooie foto's
Nog fijne dagen en Mia alvast gefeliciteerd met je verjaardag.
liefs van ons.

Jennie

Mooie reis en origineel verwoord. Veel plezier bij Mary en in Thailand. Fijne verjaardag alvast.

Letty

Genoten van de foto’s en je verhalen. Goede en relaxte reis verder.

Anneke

Genoten van jullie verhalen en foto's. Ik hoop ooit ook zo'n mooie reis te kunnen maken